Vi önskar att handelsupplevelsen i vår webbutik ska vara enkel och trygg för dig som kund. Målet för vår webbutik är att du hittar det du söker och att du snabbt och enkelt får det du har betalat för.
Har du frågor eller önskar mer information, kan du kontakta oss på telefon 054 10 00 81 (måndag - fredag kl 10-16) eller kontakta oss via e-post: kundservice@houseoflamps.se
FRAKT OCH RETUR
Det är kundens eget ansvar att korrekt adress och kontaktinformation blir registrerad vid beställning. Vid fel på ordern som påverkar sändningen eller utleverans kommer kunden bli belastad för evenutella avgifter eller extra kostnader som tillkommer för att ändra/rätta till leveransen.
Vi samarbetar med Bring och erbjuder följande leveransalternativ:
FRI FRAKT OM DU HANDLAR ÖVER 500,-
Lägg en beställning på minst 500kr och få fri frakt till närmsta postkontor.
PAKET - TILL NÄRMSTA POSTKONTOR - KR 49,-
Varorna skickas till ditt postkontor eller post i butik. Du får en kod på SMS så fort paketet har ankommit ditt postkontor. Om du har skrivit fel mobilnummer och inte får SMS från posten blir du belastat för porto vid en ny sändning.
PAKET - HEM PÅ DÖRREN - KR 99,-
Varorna levereras hem till dig mellan kl. 17 - 21. Varorna levereras vid första ingångsdörr om du bor i ett lägenhetshus. Du blir kontaktad av Posten innan leverans. Fraktkostnad tillkommer i kassan.
Gratis byte och retur av dina varor!
VILLKOR VID RETUR
-
Varan du returnerar ska vara i sin orginalförpackning och i samma skick som du mottog den i för att godkännas. Meddela gärna vår Kundservice om du mottagit en vara i annat skick än förväntat.
-
Returnera senast 30 dagar efter du mottagit varan.
-
Du ansvarar för varans skick efter att du mottagit den från oss. Det innebär att du som kund även ansvarar för varan under returtransporten. Vi rekommenderar därför att du paketerar varan/varorna så väl att varor inte skadas under transporten till oss. House of Lamps är inte skyldig att ersätta kunden för returvaran/varorna om en omfattande transportskada har drabbat returnerade varor under returtransporten. Vi förbehåller oss rätten att hålla betalningen tills vi har mottagit din retur. Du får en e-post när din retur är färdigbehandlad (2-3 veckor behandlingstid)
SNABB LEVERANS
Vi har just nu längre leveranstider än vanligt på grund av högt tryck på vårt lager, förväntad leveranstid just nu är mellan 10-15 dagar. Vi beklagar detta och gör allt vi kan för att du ska få din order så snabbt som möjligt.
Varor som är på lager skickas nästa arbetsdag. Leveranstiden (inklusive speditörens tid att leverera din beställning) tar normalt inte mer än 2-4 dagar över hela landet när vi skickar din beställning till närmaste utlämningsställe. Om varan inte skulle vara på lager vid beställning är det leveranstid upp till 1-3 veckor. Det kan i enstaka tillfällen ta några dagar extra under stora kampanjer och varuhusöppningar. Du kan lita på att vi gör allt vi kan för att leverera din beställning så fort som möjligt! Vid adressändring måste kundservice kontaktas snarast.
Vart/hur kan jag spåra mitt paket?
Genom att logga in på "Mina Sidor" får du översikt över dina beställningar. Här hittar du upplysningar om dina ordrar. Du kan också ladda ned appen till Bring för att följa med på spårningen av paketet. Har du flera frågor så kontakta oss gärna på kundservice@houseoflamps.se
Outlösta paket
Kom ihåg att du måste hämta ditt paket innan 7 dagar. Efter detta skickas varorna i retur till oss. Om du ångrar ditt köp så måste du ändå hämta ut ditt paket och returnera det till oss med bifogad returetikett. Vi byter eller krediterar dig för dina varor fortlöpande.
Om ett paket som ej har blivit hämtat kommer i retur till oss, förbehåller vi rätten till att ta ut en avgift på 199,- plus de faktiska kostnaderna för frakt, retur samt hantering.
30 DAGAR ÖPPET KÖP – INNEBÄR BYTE TILL ANNAN PRODUKT ELLER PENGARNA TILLBAKA
Vi på House of Lamps menar att trygghet för att välja rätt lampor till ditt hem är viktigt - därför erbjuder vi dig 30 dagar öppet köp.
House of Lamps har det största urvalet av ljus och lampor, vi har därför gjort det extra svårt för dig att välja. Vi vet att det är svårt att se framför sig hur lamporna passar in hemma hos dig före du faktiskt har provat. Det är viktigt för oss att du blir nöjd och därför erbjuder vi dig att prova lampan hemma, med en möjlighet att kunna ändra sig om det så gäller att byta till en annan vara eller så kan du få pengarna tillbaka.
FÖRUTSÄTTNINGAR FÖR ATT KUNNA BYTA ELLER FÅ PENGARNA TILLBAKA:
-
Produkten måste vara i samma skick som när du köpte den. Det innebär att den måste rengöras och vara utan repor eller andra märken från användning. Det är också viktigt att alla tillbehör som medföljer också returneras med produkten.
-
En returnerad produkt måste vara i samma skick som då den köptes. Vi tar inte emot returer av produkter som har spår av omfattande användning eller med synliga skador eller repor.
-
Du måste framvisa kvitto för köpet eller att köpet är registrerat med namn och telefonnummer i vårt register.
-
Erbjudandet om byte och retur kan förfalla genom upprepande missbruk av fördelen.
GARANTIN GÄLLER INTE:
-
Säsongsvaror - till exempel julvaror eller andra säsongsvaror som säljs under en tidsbestämd period.
-
Utgående varor – varor som ska ut av vårt sortimentet.
PRISGARANTI - VI MATCHAR LÄGSTA PRIS PÅ MARKNADEN
Vi på House of Lamps vet att låga priser är viktigt - därför erbjuder vi dig Prisgaranti.
Du ska känna dig trygg på att du får värde för pengarna och att våra priser är låga. Vi eftersträvar att alltid ha det lägsta priset på marknaden och följer noga med på prisutveckling hos våra konkurrenter. Om det förekommer att vi inte har följt med bra nog och inte har det lägsta priset, var så snäll och ge oss besked - då matchar vi priset! Med denna garanti kan du vara trygg med att hos House of Lamps får du alltid det lägsta priset.
Villkor:
-
Garantin gäller i 30 dagar efter att du som kund har genomfört en beställning hos oss.
-
Garantin gäller för svenska butiker och nätbutiker som säljer i SEK till kunder bosatta i Sverige (dvs det skall vara ett svenskt bolag).
-
Garantin gäller ej konkursutförsäljningar eller auktioner.
-
Garantin gäller inte mot utgående varor eller säsongsvaror (tex julvaror) hos oss.
-
Garantin gäller enbart om varan går att köpa i butiken där kunden hittat priset, dvs den får inte vara slut i lager.
-
Det måste vara exakt samma vara, dvs samma färg, storlek, utförande, årsmodell och antal i förpackning. Detta kan du kolla på tex. EAN- numret.
-
Det gäller enbart leveranser inom Sverige.
-
Kunden måste ange med en länk till butiken där man kan utläsa att det är samma märke, modell och storlek (skärmdump godtas inte).
-
Prisgarantin skall åberopas inom gällande tid för det pris som prisgarantin skall matchas mot. Dvs, har du mailat kundservice inom giltig period så räknas det som gällande tid.
-
Prisgaranti kan inte nyttjas på tjänster så som frakt.
REKLAMATIONER & FELLEVERANSER
Skulle det vara så oturligt att du har mottagit en vara som det är något fel på så vi kommer vi att göra vårt bästa för att hjälpa dig så fort som möjligt, Det första du gör att är kontakta vår kundservice kundservice@houseoflamps.se. För att vi ska kunna reklamera skadan till vår speditör måste vi anmäla skadan inom 7 dagar efter att du har mottagit ordern. Därför är vi tacksamma om du ger besked om skadan innanför detta tidsrum.
Ta vara på emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt. Detta gäller både synliga och dolda transportskador, och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snabbt som möjligt efter att du mottagit varan.
Om en vara mot förmodan skulle vara fellevererad eller skadad så ersätter vi detta kostnadsfritt. Skicka oss bilder på varan samt emballage tillsammans med ditt ordernummer. Ta vara på varan och emballaget tills du hör från oss, då vissa leverantörer önskar att få varan i retur.
Vi förbehåller oss rätten om att produktionsfel och felleveranser kan förekomma. Vid dessa avvik måste köparen meddela detta skriftligt så fort som möjligt, detta måste ske innan beställning av eltjänster eller montering då House of Lamps inte täcker eventuella kostnader som tillkommer, som till exempel elektrikerkostnader. Vi tar ansvaret för att eftersända en ny produkt kostnadsfritt om fel förekommer och meddelas inom rimlig tid och beklagar för eventuella besvär som har orsakats.
AVBESTÄLLA/ÄNDRA ORDER
Om du vill avboka din beställning ska du kontakta kundservice snarast. Vi kan endast avboka eller ändra i din beställning om den inte kommit för långt i paketeringen eller redan skickats. Du kan också skicka oss en e-post där du specificerar om det gäller din order i helhet eller vilka varor du önskar att ta bort från din order. Det tillkommer inga extra kostnader om avbeställningen sker före ordern har blivit skickad från oss. Om ordern redan är skickad kommer du bli belastad för frakten.
Telefon: 054 10 00 81
E-post: kundservice@houseoflamps.se
TRYGG BETALNING
Hos oss kan du betala med Swish, VISA och MASTERCARD eller faktura.
För House of Lamps är säkerhet och trygghet viktigt. Vi har därför valt att samarbeta med NETS och Riverty som är vår leverantör av kortbetalning och fakturalösningar.
Om du väljer faktura som betalningsmetod, skickas den till dig på e-post i samband med att beställningen skickas från vårt lager. Du har då 14 dagar på dig att betala fakturan. Om fakturans förfallodatum har passerat utan att Riverty tagit emot någon betalning, skickar det en påminnelsefaktura. På denna tillkommer en påminnelseavgift och eventuell dröjsmålsränta.
Riverty – Fakturavillkor
1. Villkor för fakturabetalning
I samarbete med AfterPay erbjuder handlaren betalning efter leverans. För att kunna betala med faktura måste du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige. Vid köptillfället gör Riverty en enklare kreditkontroll. Om du mot förmodan inte kan bli erbjuden att betala med faktura kan du välja att betala med annat betalningsalternativ som erbjuds vid köptillfället.
Om du väljer att betala med faktura överlåts fordran på betalning till Riverty. Betalningsvillkor för fakturabetalning är 14 dagar. Vid betalningsdröjsmål tillkommer dröjsmålsränta med 24 % per år. Riverty skickar också en betalningspåminnelse för vilken en påminnelseavgift om 60 kr tillkommer.
Efter du har genomfört ditt köp skickas en bekräftelse från Riverty till den mailadress du har angett vid köpet. I mailet finns en länk till MyRiverty, där du till exempel kan snooza din betalning eller välja att betala genom direktbetalning, kortbetalning eller på annat sätt. Du kan även bli erbjuden att dela upp din betalning. För mer information om delbetalning av din faktura genom AfterPay Konto eller AfterPay Delbetalning, se här.
PERSONUPPGIFTER - INTEGRITET
Vi hanterar personuppgifter och betalningsinformation med största säkerhet. När du handlar i vår nätbutik och sparar dina personuppgifter i en profil kan du när som helst be om att få detta raderat från vårt kundregister. Din information kommer att lagras på ett säkert sätt och vi kommer inte att använda informationen eller dela ut den till någon tredje part utan ditt godkännande. Du kan läsa mer om detta här.
KÖPVILLKOR
För att kunna registrera ett användarkonto hos oss, ansöka om kredit eller för att kunna köpa produkt(er) genom vår sajt måste du vara 18 år.
Köpet bekfrätas med en orderbekfräftelse. Det är därför viktigt att skriva korrekt e-post vid beställning. Kontakta oss om du inte har mottagit orderbekfräftelsen på mail. Dubbelkolla i skäpposten också.
Våra köpvillkor hittar du i sin helhet här.